Gezonde vleesvervangers

 <a href=peulvruchten ” align=”right” style=”height:auto; max-width:35% max-height:369px; width:auto; margin:0px 10px;”>

Gezonde vleesvervangers

Het zal je misschien verbazen dat bonen, erwten, linzen en sojanoten veel gezondheidsbevorderende voedingsstoffen bevatten. Dit komt omdat peulvruchten rijk zijn aan vezels en in verband zijn gebracht met een verlaagd cholesterolgehalte en een verminderd risico op hartaandoeningen. Bovendien kun je peulvruchten gebruiken om soepen, stoofschotels en nepvlees te maken. Laten we eens kijken naar hun voordelen en hoe we ze kunnen voorbereiden. Voor het grootste deel zijn ze goedkoop en zeer voedzaam.

Licht bewerkte peulvruchten worden beschouwd als groenten, terwijl vleesvervangers als eiwitten worden beschouwd. Hoewel peulvruchten beperkt zijn in westerse voeding, stimuleren hun voordelen en milieu-impact een hernieuwde interesse in hen. Of je al dan niet peulvruchten aan je dieet moet toevoegen, hangt af van het niveau van bewerkt voedsel dat je eet, maar als je op zoek bent naar een vleesalternatief, wil je misschien deze heerlijke opties eens proberen.

Denk er bij het koken van peulvruchten aan om ze goed af te spoelen en een nacht te laten weken. Ze zijn vaak gemakkelijker te verteren dan gekookte bonen, dus vergeet niet het water waarin je ze hebt geweekt weg te gooien. Vergeet ook niet om spijsverteringshulpmiddelen toe te voegen, zoals Beano, om de hoeveelheid gas die door peulvruchten wordt geproduceerd te verminderen. Zorg er bovendien voor dat u veel water drinkt en zorg ervoor dat u actief genoeg bent om het verhoogde vezelgehalte aan te kunnen. Bonen zijn geweldige bronnen van eiwitten en vezels.

Geweekte peulvruchten zijn verkrijgbaar in verschillende smaken, waaronder nier, zwart, marine en pinto. Zwarte bonen, marinebonen en cannellinibonen zijn de meest voorkomende, dus je kunt ze in elk gerecht gebruiken. Bovendien kun je bonen toevoegen aan een smoothie door ze te mengen met andere ingrediënten, zolang je de aanwijzingen op de verpakking volgt. En vergeet niet om peulvruchten uit blik af te spoelen voordat je ze gebruikt. Deze producten bevatten een teveel aan natrium, dus het is een goed idee om ze eerst af te spoelen voordat je ze aan een gerecht toevoegt.

Link naar de website: https://www.valledelsole.nl/